Kvalifikace

Dne 13. 5. se naši žáci zúčastnili kvalifikačních závodů RC autíček na vodíkový pohon, který proběhl v areálu Gymnázia a Střední odborné školy v Sedlčanech.
Našim týmům se povedlo postoupit přímo na mistrovství ČR, které proběhne 30. 5. v Ostravě.
Byly dva kvalifikační dny 13. - 14. 5. 2023, ve kterých v každém dni, 8 nejlepších týmu postupovaly na mistroství české republiky. 
My jsme byli vylosovaní do první skupiny, takže jsme závodili 13.5.Závodní den začal srazem v 5 hodin v Třinci, odkud nás čekala 5hodinová cesta do Sedlčan. Cesta byla naštěstí v klidu a bez kolon. Po příjezdu na závodní dráhu jsme dostali čip k počítání ujetých kol. V batohu s nářadím máme tréninkové baterie, se kterými smíme trénovat maximálně 15 minut před zahájením závodu. Závod začal bez problému, stačilo se umístit mezi 8 nejlepších týmu, které jsou automaticky kvalifikované na mistroství české republiky. Po hodině závodu jsme zjistili, že energie začalo velkým množstvím ubývat. Což způsobuje to, že článek začal rapidně vyrábět méně energie. To, co jsme ztratili za první hodinu závodu, nám běžné vydrželo i 3 hodiny. Tím že závod trvá 4 hodiny a my máme dvě baterie, tak na jednu musíme ujet nejméně dvě hodiny. Největší problém začal tím, že jsem po hodině a půl museli vyměnit už bohužel vybitou baterii. Následkem bylo prudké snížení rychlosti a výkonu auta a častější výměny vodíku až dvojnásobně. Začali velké obavy, co bude pokračovat. Poté jsme se z druhého místa začali propadat, nejdůležitější však bylo se umístit do 8 místa, abychom se mohli zúčastnit mistroství české republiky. Hlavním cílem bylo, aby nám nedošla energie a my závodili až do konce. Sice jsme se pořád propadali, ale přesto jsme se do první osmičky vlezli.Odjížděli jsme zklamaní ne z důvodu umístění, ale z důvodu, protože jsme nevěděli, jak vyřešit poruchu. Tím, že nás čekalo mistroství české republiky a my neměli funkční auto. Ale i přesto jsme si cestu zpět užili tím, že s námi jel přátelsky tým Kysucki Strojnici a my celou cestu závodili a dělali blbosti. Po příjezdu nastal čas dvou týdnu na to, aby se přišlo na závadu a na následnou opravu vodíkového článku, který vyráběl 3x míň energie než obvykle. Do poslední chvíle mechanici s vedoucím tymu pracovali na zprovoznění vodíkového článku. Nestihl se ani pořádně otestovat co bude následovat a co od toho očekávat.

autor článku WERK Team 1